mia-

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Spännande dagar som inte blev som det var tänkt

Av Mia - 13 februari 2013 06:36

Började dagen igår med att Elise var sjuk igen. En skoldag han hon med. Feber och ont i halsen.... Jag hade hela dagen inbokad... Ok avboka mötet med föreningen. Barnet fick pannkakstårta till fukost. Mums.
Hon kännde sig snabbt lite bättre. Så jag fick lov att åka till stallet en stund.

Barnet hade pannkakor, glass, mackor, godis, halstabletter m.m haha --mamma sluta tjata jag har det bra!

Ok ok....


Började med Fresa hon stod inne och väntade på mig. Så det var bara att sadla på och ge sig iväg. Tog dressyrsadeln vi ska träna....

Hmm kanske skulle frågat Fresa vad hon tyckte föst!

Jobba?! neee springa jaaaaa

Hur kan hon ha så mycket energi.... hon har en bebis i magen en stor krabat som sparkar runt som en tok.....

Ja hon försökte lära mig hur man gör när man galoperar med rumpan först. Intressant... Sedan hur man galoperar med bogen först.

Gick in i skogen och red runt träd och i backar i stället. Då efter ca 45minuter jaha vile du jag skulle jobba!?

Då hittade vi äntligen fram och fick ett fint jobb. Jag hittade sätet och balansen och Fresa bara njöt och följde med. Det var ju roligt. Duktiga häst. Belöningen.... här har du ngra hinder, ha så roligt.... WEEEEEEE hej hopp nu blir det åka av...... Hon är underbar!

På hem vägen så fick hon bestäma väg och gångart.... galopp!!!! men ingen springig galopp utan en fin mjuk galopp i lagom takt. Tills GRANARNA! stigen går mellan några granar. Det går att rida igenom men det är helt igenvuxet, man får pressa sig igenom. På marken är det helt ok men man får forsera grenarna för att komma igenom.

Jag tror i min enfald att hästen ska stanna..... granarna kommer närmare. Jag säger stanna.... Hon sa håll i dig kärring nu flyger vi!

Hon duckar med huvudet och dyker i ett hopp in i granarna.... Mitt skrik hördes nog till Kirona! När vii kom ut och jag konstaderade att jag levde... kunde jag inte annat än skratta.... hejdlöst... Knäppa underbara häst!

Önskar bara att det fanns på film haha....


Sedan till mitt stall och packa bilen med sweetgrejjer. Åka till holmgrens och lägga undan tapeter som Christer ska hämta idag.

Ut till jönåker och dumpa av sakerna. Sedan tillbaka till stallet för att mocka och fixa mat.


Idag åker vi till Jönker med Sweet. Hon ska få fötterna fixade i morgon. Ska bli intressant o se vad som händer.

Är inte riktigt klart vad som händer sedan. Vi blir kvar i huset en vecka. Sedan flyttar vi hem till stan igen. Får se hur vi gör med sweet. Om hon bir kvar där ute eller om hon får följa med tillbaka till stan. Vi tar dagen som den kommer.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Presentation


Livet runt Mia och alla hästarna

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards